Nedarí sa Vám dlhodobejšie predať Vašu nehnuteľnosť? Posvietili sme si na faktory, ktoré výrazne ovplyvňujú predajnosť, resp. nepredajnosť nehnuteľnosti.
Najčastejšou chybou je zlé nastavenie predajnej ceny hneď v úvode. Tá sa väčšinou volí na základe premrštených cien podobných nehnuteľností v inzerátoch na internete alebo v novinách. Cena, za ktorú sa nehnuteľnosť nakoniec predá, býva však často krát odlišná oproti tej, s ktorou predávajúci vstupoval na trh. Realitný trh je v neustálom vývoji a ceny nehnuteľností sa menia niekedy aj viac krát za rok. Výsledkom je konečný predaj nehnuteľnosti za oveľa nižšiu cenu, ako by predávajúci utŕžil pri jej správnom nastavení hneď na začiatku predaja.
Kvalita inzerátu je rozhodujúca! Nehnuteľnosť musí byť dobre nafotená, i s prípadnými „chybičkami krásy“ a tým úplne a pravdivo odprezentovaná. Takisto údaje o nehnuteľnosti musia korešpondovať s reálnym a právnym stavom. Netreba zabúdať na správne uvedené výmery, podlažia, dispozície, stav nehnuteľnosti, prípadné rekonštrukcie a celkové režijné náklady.
Ak máme všetko dobre nafotené, popísané a sformulované, musíme inzerát zviditeľniť. Základom je kvalitné inzertné médium – noviny, realitné portály, vývesky, billboardy a reklamné plachty. Často sa stretávame s tým, že realitné kancelárie sa snažia „spropagovať“ nehnuteľnosť iba na svojej stránke, resp. na neplatených portáloch, čo je v dnešnej dobe nepostačujúce. Treba sa zamerať na tie médiá, ktoré sú najnavštevovanejšie a kde môžu inzeráty osloviť širokú verejnosť a tým zvýšiť pravdepodobnosť predaja.
Ak sme nič nepodcenili, prvý telefonát na seba nenechá dlho čakať. Tu je dôležité, aby obhliadka s potenciálnym záujemcom o nehnuteľnosť prebehla profesionálne. Záujemca by mal dostať od makléra všetky aktuálne, dostupné a pravdivé informácie o danej ponuke. Netreba sa snažiť umelo nanútiť kúpu, ale naopak, dopriať mu slobodu pohľadu a názoru.
Spomenuté faktory predajnosti sú len jedny z mnohých, ktoré majú vplyv na predajnosť. Ich dodržanie však výrazne zvýši š